Ľudstvo má dokázateľný vplyv na životné prostredie – a nie vždy je pozitívny. Planétu sme si znečistili a znepriatelili a je na čase, aby sme sa spamätali a vrátili jej to, čo nám dlhé storočia a tisícročia poskytovala. A ako je na tom konkrétne kozmetický priemysel? Vykročil, podobne ako iné odvetvia, v ústrety lepším zajtrajškom?
Doba plastová
Každoročne sa oceán znečistí 8 miliónmi ton plastu a kozmetické obaly (rovnako, ako zloženie klasických produktov) k tomu, bohužiaľ, prispievajú veľkou mierou. Množstvo týchto balení a plastových pozostatkov požierajú podvodní obyvatelia a zvyšok sa vyplavuje na breh, kde sa doň iné živočíchy zamotávajú. Plast sa nerozkladá ako prírodné látky a materiály, ale prechádza takzvanou fotodegradáciou. To znamená, že sa rozpadáva na mikroskopické čiastočky, ktoré sa následne dostávajú do všetkých kútov a tvorov oceánskych vôd. Program OSN na ochranu životného prostredia varoval, že ak bude ľudstvo s týmto plastoprostomyseľným procesom pokračovať, bude v roku 2050 v oceánoch viac plastu než rýb.
Aktuálne: Vedci upozorňujú, že mikroplasty boli nájdené aj v ľudských telách, dokonca v telách novorodencov. Na vine sú plasty uväznené v rybách, ktoré ľudstvo konzumuje. Problémom však nie sú len slanovodné ryby, mikroplasty boli objavené vo viac než 100 sladkovodných druhoch rýb konzumovaných ľuďmi.
Ako s plastmi zatočiť?
Kozmetický priemysel síce na ekosystém, v ktorom žijeme, pôsobí nepriaznivo, našťastie však nie je všetkým dňom koniec. Značky, ktoré sa sústredia na predaj parfémov, dekoratívnej kozmetiky aj kozmetiky určenej na starostlivosť o telo, začínajú premýšľať inak a berú na seba veľkú časť zodpovednosti. A ako môžete prispieť vy?
● Vyberajte prírodnú kozmetiku
Kupujte si viac produktov s prírodnými a organickými prísadami. Tie sú lepšie nielen pre životné prostredie, ale zároveň aj pre vaše telo a pokožku. Doprajte si napríklad kvalitný korektor, ktorý neuškodí vašej tvári a zároveň bude brať ohľad aj na našu planétu.
● Nakupujte od udržateľných značiek
Udržateľnosť je v kurze a stále viac značiek sa pýši puncom zodpovednosti. Zaujímajte sa o tie, ktoré uprednostňujú využívanie obnoviteľných zdrojov energie, recyklované či minimalistické, prípadne dokonca žiadne obaly.
● Neprestávajte sa vzdelávať
Zaujímajte sa o zloženie svojich kozmetických prípravkov, nie vždy sú totiž reklama a marketingová stratégia pravdivé. Nezabúdajte ani informovať svoje okolie o novinkách, ktoré sa dozviete.