Jedným z najbežnejších spôsobov, akým dokážu organizácie sprostredkovať dôležité informácie je vytvárať pútavé videá. Videá na nás dokážu preniesť silné a jasné posolstvá kreatívnym spôsobom, dokážu osloviť tisícky ľudí po celom svete a stať sa virálnymi. Pripravili sme prehľad zaujímavých a náučných krátkych videí, ktoré vytvorili rôzne environmentálne organizácie s cieľom upriamiť našu pozornosť na problémy, ktoré sa nás dotýkajú.
What people get wrong about climate change
Spoločnosť Vox vytvorila toto informačné video s cieľom zmeniť pohľad ľudí na klimatické zmeny. Video vysvetľuje časový harmonogram klimatických zmien a to, akú v ňom zohráva úlohu ľudstvo. Hovorí nám, že Zem nie je tým, čo je v ohrození, pretože tá už po milióny rokov dokazuje svoju schopnosť vlastnej obnovy a ďalšieho fungovania. V stávke je naopak naša civilizácia, ľudstvo ako celok, pretože súčasný eko systém je potrebný na naše prežitie. Zem bez nás dokáže prežiť, ale my bez jej rozmanitosti nie.
The Lonely Dodo
Osamelý Dodo je krátky animovaný film, ktorý vytvorila spoločnosť Durrell Wildlife Conservation Trust. Príbeh vtáka menom Dodo nás sprevádza jeho životom, momentom uvedomenia si samoty a snahy nájsť ďalších svojho druhu. Dodo sa preto vydáva na cestu svetom, ktorá však končí neúspechom. Kombinácia vtipných scénok a smutnej pravdy upriamuje pozornosť na zoznam kriticky ohrozených druhov v zmysle „Môže byť príliš neskoro pre Doda, ale nemusí byť neskoro pre iné zvieratá“.
Join the global game of #BeatPlasticPollution tag!
Program OSN pre životné prostredie vytvoril ešte v roku 2018 zaujímavú kampaň k Svetovému dňu životného prostredia. Na vytvorenie globálnej hry použili tému #BeatPlasticPollution. Cieľom bolo povzbudiť a vyzvať ľudí, aby boli opatrnejší v spôsoboch, akým využívajú plasty a pokúsili sa urobiť pozitívne zmeny vo svojom živote. Do videa pritom zapojili viaceré celebrity, ktoré hovoria o praktických tipoch na zníženie spotreby plastov a zároveň vyzývajú ostatných známych ľudí na zmenu.
Rang-tan
Greenpeace v spolupráci s britským reťazcom supermarketov Iceland Foods vytvorili pôsobivé video o dôsledkoch výroby palmového oleja. Roztomilá, ručne kreslená animácia poskytuje osobitý vizuálny štýl a rýmovaná povaha scenára vhodná pre detskú knihu je ironickým protipólom hrôzy výroby palmového oleja, ktorá ničí prirodzený domov orangutanov. Nesie v sebe silné posolstvo, ktorým si video okamžite získalo tisícky videní. A aj vďaka skutočnosti, že video bolo zakázané pre použitie v televízii, sa stalo virálnym na internete a získalo si pozornosť ešte väčšieho počtu divákov.
Nature is Speaking
„Tvoje činy určia tvoj osud, nie môj.“ – Julia Roberts ako matka príroda
Julia Roberts, ako hlas matky prírody, hovorí o silnej pravde: ak teraz nepodnikneme potrebné kroky a neurobíme dosť, aby sme sa odvrátili od našej súčasnej cesty neudržateľnosti, Zem bude žiť ďalej, ale my nie. Video vzhliadlo viac ako 10 miliónov ľudí a svojou jednoduchou pravdou, ktorú v sebe nesie, sa stalo okamžite virálnym.
Páči sa vám, čo píšeme?
Podporiť našu prácu môžete zaslaním SMS, viac sa dozviete v časti O nás.
Odporučte článok známym alebo nás sledujte na našich sociálnych sieťach.
Facebook NašeBio&Eko
Instagram @nasebioeko
Nezabudnite sa prihlásiť pre odber nášho newslettra v pätičke stránky, aby vám neunikli žiadne novinky.