Počas jedného roka putuje do oceánov približne 8 miliónov ton plastu. Plasty pritom ohrozujú prakticky všetok morský život. Napríklad morské korytnačky často prehltnú plastové vrecúška, ktoré si zamieňajú za medúzy, ktoré sú ich hlavnou korisťou. Preto vzniká a existuje stále viac iniciatív a hnutí, ktoré sa snažia poukázať práve na obrovskú mieru znečistenia, ktorému aktuálne naše oceány čelia.
S najnovšou kampaňou s názvom „Plastic surgery“ zameranou na zvyšovanie povedomia o plastovom znečistení prišlo päť študentov reklamy z Moskovskej marketingovej školy MADS. Vo svojej študentskej kampani využili plyšové hračky predávané v IKEA, ktoré nafotili s kúskami plastu okolo krku a končatín ako demonštráciu ich vážneho ohrozenia v dôsledku prítomnosti plastov v oceánoch.
IKEA je v prípade tejto fiktívnej študentskej kampane použitá skôr ako firma, ktorú pozná každý a dokáže upútať pozornosť. Samotná spoločnosť sa posledné roky zamerala na propagáciu princípov zodpovedného podnikania a cirkulárnej ekonomiky s cieľom inšpirovať aj vlastných zákazníkov k udržateľnému spôsobu života.
Aj keď ide len o neoficiálnu kampaň, vysiela silnú správu o dôležitosti boja proti plastovému znečisteniu. Autorom tlieskame za ich kreativitu a dúfame, že samotná IKEA sa kampaňou nechá inšpirovať.
Páči sa vám, čo píšeme?
Odporučte článok známym alebo nás sledujte na našich sociálnych sieťach.
Facebook NašeBio&Eko
Instagram @nasebioeko